MILICZ

PRZYKŁADOWE ISTNIEJĄCE DROGI I TRASY ROWEROWE:

Droga rowerowa trasą dawnej kolejki wąskotorowej wraz z małą architekturą turystyczną, na odcinku ok. 23 km. z Grabownicy Milickiej do Gruszeczki. Droga ma szerokość 2 m, nawierzchnia bitumiczna oraz z kruszywa. W trzech miejscach: GRUSZECZKA, SUŁÓW MILICKI, MILICZ ZAMEK i MILICZ WĄSK. ustawiono ekspozycje taboru kolejowego.

(najnowszy odcinek z Sułowa przez Gruszeczkę do granicy gminy, został oddany do użytku w 30 stycznia 2018; nawierzchnia na tym odcinku jest z drobnego kruszywa).

 

 

 

 

 

Miejsca postojowe na trasie znajdują się w: Gruszeczka, Sułów, Pracze, Postolin, Kaszowo, Milicz Zamek, Milicz Wąsk. (ul. Przemysłowa, boczna Wojska Polskiego), Ruda Milicka, Grabownica.

Ciąg pieszo - rowerowy z miejscowości Stawno do Nowego Grodziska o długości 1,8 km tzw. grobla, biegnący między stawami rybnymi Słonecznym Górnym i Wilczym. Grobla stanowi jedną z ciekawszych tras rowerow-spacerowych, z nawierzchnią z kostki betonowej. Wzdłuż drogi prowadzi ścieżka edukacyjna dot. flory i fauny (zwłaszcza ptaków) tutejszych stawów. Na mostku pośrodku drogi przygotowane zostało stanowisko do obserwacji ptactwa.

Droga rowerowa wewnątrz Milicza, prowadząca do Miłochowic.

 

DROGI ROWEROWE W BUDOWIE, PLANOWANE:

Aktualizacja 28.03.2018

Gmina Milicz podpisała w UMWD umowę o dofinansowanie budowy nowych i modernizacji istniejących dróg rowerowych, w partnerstwie z gminami Krośnice i Cieszków w powiecie milickim. Urząd Marszałkowski wspiera inwestycję w kwocie ponad 5 mln zł; powstanie 35 km nowych i wyremontowanych dróg.

W ramach tego projektu powstaną nowe drogi rowerowe oraz istniejące drogi zostaną dostosowane do ruchu rowerów na odcinku z Grabownicy Milickiej do Bracławia, z Sułowa do Rudy Sułowskiej, z Nowego Zamku do granicy z gm. Cieszków w Średzinie.

Partnerzy również wybudują/dostosują drogi do ruchu rowerowego. Krośnice zbudują odcinek z Wierzchowic, przez Niesułwice, Wąbnice do Rudy Milickiej, gdzie nowa droga połączy się z istniejącą drogą trasą wąskotorówki. Natomiast gm. Cieszków pociągnie nitkę od Średziny, tj. granicy z gminą Milicz, do Gór, Trzebicka, Węzowic, Zwierzyńca, skąd droga poprowadzi do istniejącej ścieżki w Chachalni, gm. Zduny w woj. wielkopolskim.

Łącznie będzie można korzystać z kolejnych nowych 35 km.

 

***

Aktualizacja 30.01.2018

Otwarcie odcinka drogi rowerowej z Sułowa przez Gruszeczkę, do granicy gminy Milicz z gminą Trzebnica.

 

 

 

 

 

 

 

***

Aktualizacja 04.01.2018

Odcinek drogi rowerowej z Sułowa przez Gruszeczkę, do granicy gminy Milicz z gminą Trzebnica, o długości 2,3 km, gotowy! Poza drogą powstała też nawiązująca do tradycyjnej architektury Doliny Baryczy oraz stacji kolejowych, infrastruktura dla rowerzystów (fot. FB Piotr Lech).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CIESZKÓW


Drogi rowerowe w budowie:

Aktualizacja 28.03.2018

Gmina Cieszków, wraz z partnerami: gm. Milicz, Krośnice i powiatem milickim, podpisali w UMWD umowę o dofinansowanie budowy nowych i modernizacji istniejących dróg rowerowych. Urząd Marszałkowski wspiera inwestycję w kwocie ponad 5 mln zł. W ramach tego projektu przybędzie łącznie 35 km dróg rowerowych w regionie.

Cieszków zbuduje lub wyremontuje istniejące drogi i udostępni je na potrzeby ruchu rowerowego na odcinku od Średziny, przez Góry, Trzebicko, Węzowice, Zwierzyniec, skąd droga poprowadzi do istniejącej ścieżki w Chachalni, gm. Zduny w woj. wielkopolskim.

Prace budowlane związane z budową odcinka drogi rowerowej ze Średziny, przez Trzebicko, Wężowice, do Chachalni, rozpoczną się w 2019 roku.

 

 

 

KROŚNICE


Drogi rowerowe w budowie:

Aktualizacja 28.03.2018

Gmina Krośnice, wraz z partnerami gm. Milicz, Cieszków i powiatem milickim, podpisała w UMWD umowę o dofinansowanie budowy nowych i modernizacji istniejących dróg rowerowych. Urząd Marszałkowski wspiera inwestycję w kwocie ponad 5 mln zł. Łącznie w ramach tego projektu powstanie 35 km dróg rowerowych.

Krośnice zbudują/wyremontują 4-kilometrowy odcinek z Wierzchowic, przez Niesułowice, Wąbnice do Rudy Milickiej, gdzie nowa droga połączy się z istniejącą drogą trasą wąskotorówki.

***

rok 2017

W roku 2018/2019 planowane jest wykonanie drogi rowerowej z Wierzchowic, przez Wąbnice, Niesułowice i Rudę Milicką o długości ok. 4 km, która połączy się z istniejącą drogą rowerową trasą dawnej kolejki wąskotorowej Grabownica - Sułów.

 

 

TWARDOGÓRA


Istniejące drogi rowerowe:

Drogoszowice – Sosnówka (wzdłuż drogi powiatowej) to dwa odcinki szerokości 2,5 m oraz długości: ok. 1600 m. i 527 m; komunikuje dwie miejscowości atrakcyjne pod względem rekreacyjno-wypoczynkowym i krajobrazowym. Przebiega skrajem dużego kompleksu leśnego, a także nieopodal łowiska w Drogoszowicach, stadniny koni w Sosnówce oraz jednej z największych atrakcji Gminy Twardogóra - największej na świecie prywatnej kolekcji fragmentów Muru Berlińskiego w Sosnówce.

 

Sądrożyce – Dąbrowa - o długości ok. 1,6 km i szerokości 2,5 m; łączy Twardogórę oraz zlokalizowane w Sądrożycach punkty widokowe i przebiegającymi przez tę wieś szlaki turystyczne - z kompleksem leśnym w pomiędzy Dąbrową a Grabownem Wielkim, a szczególnie - z największą jego atrakcją, tj. rezerwatem „Torfowisko koło Grabowna”.

 

Goszcz-Moszyce (wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 448) – o długości ok. 2 km, w tym 1912 m o nawierzchni asfaltowej oraz 135 m o nawierzchni z kostki betonowej; trasa o niezwykłych walorach krajobrazu morenowego, łączy Goszcz (z jego atrakcjami przyrodniczo-architektonicznymi) i Twardogórę – z jej bazą rekreacyjno-sportową, z bazą gastronomiczną, a także z ośrodkiem pielgrzymkowym i centrum przesiadkowym (stacja PKP i przystanek PKS).

 

Drogi rowerowe w trakcie przygotowania lub w budowie:

 

Domasławice – Goszcz (realizacja w I połowie 2018 r.) – o długości ok. 2,6 km i szerokości 2-2,5 m; połączy Campus DOMASŁAWICE z Goszczem i jego zabytkowym kompleksem pałacowo-parkowym. Ścieżka ta, uzupełniając odcinek ścieżki pieszo-rowerowej Goszcz – Moszyce, skomunikuje ten ośrodek również z Twardogórą. Połączenie ścieżki Domasławice – Goszcz z istniejącymi szlakami turystycznymi, tj. goszczańskim odcinkiem gminnego rowerowego i pieszego odcinka szlaku turystyczno-edukacyjnego, tworzy bezpieczną pętlę rowerową. Ścieżka pieszo-rowerowa na kilku odcinkach biegnie trasą alternatywną w stosunku do szlaków turystycznych, których trasa prowadzi przez zróżnicowany teren – zarówno pod względem krajobrazowym, ale też technicznym i topograficznym. Stwarza to wyjątkową szansę na pokonanie szlaku dla osób o mniejszym niż przeciętnym stopniu mobilności, czy wydolności wysiłkowej, które miałyby trudności w pokonaniu niektórych odcinków leśnych, czy piaszczysto-szutrowych odcinków polnych. Osoby te mogą wykorzystać fragmenty ścieżki dla pokonania mniej dla nich dostępnych odcinków szlaku, dzięki czemu te szlaki turystyczne staja się dostępne dla wielopokoleniowych grup rodzinnych lub grup dziecięcych, czy seniorskich.

 

źródło: http://dolnoslaskakrainarowerowa.pl/